Tuesday, September 21, 2010

..T.E.L.U.S..

Ada ke orang punya hati SEPOLOS ini? Putih Suci..(geleng kepala)

Apa makna TELUS? telus pada aku adalah Tulus dan adik beradik POLOS yakni, terlalu mudah berterus terang, terlalu mudah percaya orang dan terlalu takut utk menipu. Mungkin juga terlalu baik utk bercerita kpd orang benda2 yang tak patut cerita dan tujuan bercerita just sebab seronok2 nak share dgn org yg di rasakan selesa dan boleh percaya. Aku rasa, penyakit aku yang paling sukar nak buang ialah TELUS. Twit! aku tak kata aku baik okek. Cuma aku terlalu cepat percaya orang dan cepat gelabah kalau berbohong. Tapi aku manusia yang tak takut mengaku salah..

Kenapa tulis topik ni? Tiba-tiba je kan? Sebab aku skrang dlm tempoh muhasabah diri. Renung balik apa yang jadi dan kenapa ianya terjadi. Aku rasa, ini lah benda yg buat aku senang di tipu selama ni. Tak kisah la oleh siapa dan dengan siapa..tapi kenapa aku tak boleh nak belajar dari kesilapan? Aku paling pantang kena TIPU dan memang dari kecil mak abah ajar jgn menipu. Bila benda ni aku boleh praktik kan..even takde istilah Tipu Sunat dlm diri aku, jadi aku anggap semua orang yg di didik dgn baik oleh mak bapak ...tak kan menipu. Em..baik sgt ke aku ni? TAK! ini aku tahu..cuma..aku kena ubah diri skrang. Bukan lah berubah jadi penipu lak..cuma..kurangkan berckp dan kurangkan bercerita benda2 yg tak perlu. Kadang2 bila aku seronok bercerita itu ini..mungkin ada pulak yg ingat aku riak..so..jalan terbaik ialah DIAM kan?

Snapped by Dania Hamimi..sekadar pic hiasan..;)

Tadi masa angkat almari..tukang2 angkat tu ckp 'suh Zai pilih sendiri..dia ni cerewet. Network down cepat je komplen'. Hahha..siot! Sebenarnya korang tak tahu..aku ni umpama helpdesk kpd kawan2 aku..sebabnya maybe aku dah biasa dan dah lama kat sini..so aku la yg tak berapa nak malu nak complaint. Tapi sikap jd 'helpdesk' tak bertauliah ni pun bahaya gak..nnt org fikir aku jenis tak puas hati lak. Takpe..mari berubah. Aku maybe akan jadi mcm aku yg dulu. Orang ckp, dengarkan jek..lps tu sengeh jek. Kalau perlu, baru bercakap. Harap 'kawan baru' aku nanti pun jenis tak byk ckp. Tapi dia panggil aku 'awak'...alahai..Fobia lak..ngeee..

pst: sakit seh perut aku tolak drawer tadi, berat gila..

No comments: