Monday, September 6, 2010

..Kata Hati..


"Suara hati ibarat kemudi di hati manusia. Di bekalkan oleh Allah sebagai isyarat bila mana mata tidak nampak benaran yang terselindung oleh tipu daya."

Percaya pada kata hati? Aku di antara manusia yang sangat-sangat percaya pada kata hati aku sendiri. Setakat ini, jika kata hati aku menjadi sangat sangsi pada sesuatu yang terjadi, aku pasti selidik sehingga ke akar umbi. Alhamdulillah, kemudi yang Allah bekalkan pada aku setakat ni tak pernah tersasar dari apa yang aku rasai. Cuma kadang-kadang, bila kata hati menunjukkan realiti..bersedia lah untuk menerima hakikat yang memeritkan diri sendiri. Biasanya..kata hati aku membongkar sesuatu yang cuba di sembunyikan dari pengetahuan ini. Kata hati bukanlah magis yang tiba-tiba terjadi ikut suka hati..ianya datang bila terasa ada sesuatu yang merisaukan hati. Namun, aku tak pasti, bila kata hati sentiasa menjadi realiti..ianya kebaikan untuk terus di ikuti atau ianya sebenarnya membebankan diri. Dah nampak kebenaran..dah lihat kenyataan..apa tindakan seterusnya nanti? Fikir lah sendiri...

Pst : Ya Allah, lagi 4 hari saja lagi utk lalui Ramadhan ini..berilah aku peluang berpuasa hingga kehunjungnya nanti wpuna aku tahu..ianya patut sudah terhenti di sini..hari ini..Ya Allah..Engkau Maha Penentu Segala. Amin

No comments: