Sunday, September 12, 2010

..Kisah P.E.R.U.T..

Kurus sangat ke? Emm..

Hari ni dah raya ke-3 bersamaan 3 hari lah perut aku sakit. Tak pernah lak sakit sampai mcm ni. Maybe terlebih makan atau terkejut dgn makanan yg tak hapa-hapa aku sumbat dlm perut ni. Smlm, abe bawak aku p Kinik. Since ni tgh raya and kat Alor Setar ni memang ramai melayu..so byk la kinik tutup. Terjumpa la Kinik NGA..MBA from Australia..ngeeeh. Doktor yg terlalu byk pengalaman agaknya..tak sempat aku ckp byk..just 'sakit perut'..Doktor sampuk 'Ooh..hari raya..biasa2..nnt saya kasi ubat'..tanpa sentuh sket pun aku ni. 'Tapi menyucuk ni'..dia lak..'Ooo..mau cucuk? Haa..baring2'..siot jek. Hahhaha...so dpt la cucuk seliang dan kena lah RM45 utk ubat. Dan sampai la ni..boleh makan, tp perut masih menyucuk dan kdg2 rasa nak muntah. Abe ajak p Perlis ni..aku dah tak larat lor.. Sorry eh abang..nnt kita jln2 kat Penang eh.

Malam tadi sedara mara berkumpul kat sini - Umah adik mak ni, aunti Babar. Biasalah aunti mmg terra masak. Aku lah yg menjadi bahan :

'Awat kurus sgt ni Liza?'
'Za makan ubat kurus ke?'
'Bagi la petua mcm mana nak kurus?'
'Awat pucat sgt ni Liza?'

Adeh..senak telinga aku. OKEK..saya mengaku saya makin kurus dan maybe dah sampai 40kg ni lps cery bery yg melampau. HUhuhu..Ok..tiada planning utk jadi sekurus ni. Aku tanya abe 'Teruk sgt ke Za ni abang?' ...huhuhu..sib baik dia kata OK JEK..EM..insyaAllah, selepas semua 'masalah' ni selesai..aku cuba jadi aku balik dgn berat2 bdn sekali. Berapa berat ideal? 51kg? InysaAllah..doa2kan lah...

Dan soalan paling besh 'Bila nak tambah baby ni?' muahahaha..aku jawab 'Dok KL takleh anak ramai..mahai hantaq nursery' ..hahahhaah....

Sok p Penang for 4 days and 3 nites..apa la nak buat..

No comments: