Friday, September 17, 2010

..S.E.M.P.U.R.N.A..

Termenung kejap fikir kes bunuh Sosilawati ni. Ya Allah, kejamnya manusia. Masa mula2 baca berita 'bunuh,bakar dan buang', hati dah terdetik..ni bukan kerja orang kita..tak kan Islam sekejam itu kecuali di bawah 'sedar'. Bila tgk anak Sosilawati yg begitu tabah..terasa, Ya Allah..kuat betul dia dan kenapa aku hilang pedoman dgn dugaan yg aku cipta sendiri. Semakin hari, hati semakin redha dan terfikir jugak 'kenapa aku nak salahkan yg lain'..benda tak jadi kalau aku sendiri kuat dan tak ikut perasaan. Bersyukur byk2 sebab Allah dah sedarkan aku dan masih sayang pada aku. Tak perlu lah kan nak berdendam? Doakan semoga semua dpt lindungan dan kasih sayang dari Allah. Tet! okek..tamat sudah kisah sedih..tak mau lah fikir lagi..maaf zahir batin pada semua ...

SEMPURNA..apa lg yg aku cari?

Tadi petang g Tesco ngn abe..jln berdua. Kelakar pun ada bila tiba2 sibuk nak cite kisah lama. Teringat cite masa kat IKATAN dulu yang skrang dah jadi ILSAS..masih segar mcm mana abe dtg ke hostel just nak past kad dgn ucapan ' I never realized it before..but now I know that..I LOVE YOU' dan sblm blah..dia ckp 'If anything happen, we still friend.OK?' hahaha..takut kena reject lah tu...dan masih dlm ingatan 'Kita ni kawan or adik abang angkat?'...jawapan aku 'KAWAN lah' tu yg jd penentu Jodoh kita orang..semoga dia suami aku dunia dan akhirat. Ini bukan kata2 poyo nak sedapkan keadaan..tp ini lah doa aku dari dulu lps solat wpun aku dlm keadaan 'tercicir'.

Kad watson..penyeri blog saja.. ;b

Em..cite Tesco tadi, lps beli brg2 utk umah mak..singgah jap Watson, mak nak lipstick. Haiyaa..byk stok abish. Simply Siti boleh tahan gak mahailnya..lebih mahai dr Revlon dan Loreal. Semoga anak tempatan ni berjaya. SA watson suh aku buat kad ahli..buat je sbb aku mmg beli brg2 solek2 ni kat Watson masa sale. Ni pun nak cite ke? hahaha..sebenarnya..blog aku dah punya 'keterbatasan'..kalau tak..aku dah tak di benarkan berblogging lagi..so..payah gak nak luah rasa hati..takpe, insyaAllah ada hikmahnya..kan?

Sok balik UNITEN...apa eh yg akan jadi seterusnya?? Takut lak ...huhuhuhu

1 comment:

azzalyzaa said...

hai Ijad..selamat hari raya..nice 'alam' and 'hati'..