Sunday, September 5, 2010

..My heart will go on..

Alwiz with me..Terima kasih

Tgh layan MAUT @104. Emm..berkerut dahi. Ya Allah..pohonku..kurniakan aku ketenangan hati, kedamaian jiwa dan jgn biarkan aku berpaling lagi. Pelik dgn aku lately? Em..kalau ada yang pelik..aku pun penah pelik dan sekarang..aku buangkan perasaan pelik dan tauk jauh2 fikiran 'kenapa aku?'. Ada org kata..ingat cerita lama tu 'Tak Maju'. Tak apa..masing-masing dengan cara masing2. Pada aku..cerita lama itu sejarah dan sejarah ajar kita utk hargai apa yang kita ada serta berubah dari keburukan kepada kebaikan jika perlu. Tet! Bukan nak bersyarah naaa..apa yg tertulis ni semua lahir dari hati. Sekarang aku sedang belajar dari sejarah hidup aku yang aku cipta sendiri. Pahit! Sakit! Perit! Itu yang dapat aku gambarkan. Tak dpt nak gambarkan mcm mana sedihnya sekeping hati bila jadi macam ni. Teringat kata-kata 'jgn kerana nikmat yang sementara..kita sengsara 'di sana'. Huh! Bergetar jiwa. Ada pesanan 'kalau nak orang lain berubah..ubah diri sendiri dulu'. Ayat power ni. Apapun, terima kasih (senyum sendiri). Harap kita semua berubah ya. Twit! Kang ada murka..jom tukar cerita. akekeke.

Ramadhan dah nak sampai ke hujungnya. Ya Allah..semoga puasa dan amalan ku di terima. Ramadhan 2010 bawa aku byk makna. Tak yah cite lebih-lebih..cuma di kesempatan ini aku nak amik kesempatan nak ucap (wah! mcm ucapan hari raya lak) : 'Abang..terima kasih terima Za seadanya dan terima kasih ampunkan kesalahan Za. Doakan Za selalu.'

Tadi buka posa dengan Chicken Rice Shop. T.A.P.A.U jek. Tenang jek buka kat umah. Alhamdulillah. Sebelum berbuka..g Alamanda. Jalan-jalan cuci poket. Poket sapa? Poket abang lah..ngee. Terima kasih utk semua persiapan raya. Lepas tu singgah Tomei dan terima kasih hadiah Hari Raya 'tu'. Halal ek? Sedih lak..sampai tahap ni aku 'buat'..abang tetap abang yang sentiasa ada utk aku. Sekali lagi..Maafkan za..jgn biarkan za tercicir lagi ya Abang.. :(

Aku betul-betul harapkan episod baru dalam hidup aku..kepada yang baca ..doakan aku bahagia dan aku betul-betul harap hati aku tak berpaling lagi. Uhuk..macam drama swasta lak kan? Tapi ini lah hakikatnya hidup ini. Aku yakin..dugaan itu datang dari Allah kpd hambanya yang mampu menghadapi dugaan ini. Dugaan utk insan yg di sayangi supaya tidak terus tercicir dalam hidup ini. Aku cuba dan ingin berubah..takut juga tak kuat. Tak mahu ..tak mahu..cukup! Nauzubillah..

Btw..Tajuk post dah tak sama dgn isi..akekek..kalau SPM..dah dpt ZERO ni..;)

No comments: