Friday, October 1, 2010

..Saja2 buang masa..


'Anak-anak adalah zaman lampau mu dan ibu bapa adalah masa depan mu'. Maksudnya, perhatikan sifat anak2 kita. Kalau kita rasa dia baik,nakal atau apa2 saja lah yg memeningkan atau menyenangkan kita..itu lah perangai kita. Emm..betul ke? Aku terbaca benda ni di FB. So..aku renung semula perangai anak2 sekarang ni. Danish Hakimi memang agak payah nak ngam dgn aku sbb aku nampak perangai dia mmg ada la sket-sket mcm aku. Perangai apa? malas la nak taip..akekek. Dania Hamimi lak..tak sama langsung dengan aku. Manja..rajin and apa ek lagi. Ni bukan perangai aku. Aku manja? Tak kot..tp di manjakan. Maybe perangai abe sbb abe tak pernah cite perangai dia kecik2..ahahaha. So, kalau kita rasa rimas dengan anak2 kita...fikir lah mcm mana perangai kita....maka, bawak la bersabar sbb itu adalah kita. So, fikir lah, kalau mak penin dgn kita..itu lah kita rasa skarang..ahaks!

'Ibu bapa adalah masa depan kita'. Uiksss...betul ke? So masa dpn tu masih di depan. Jika ada sifat ibu bapa kita yg kita rasa tak kena dan tak mau jd mcm dia orang yakni (poyo gila 'yakni'..akeeke) bukan sifat negatif..tp sifat yg buat kita tak leh nak sabar dgn dia orang..so fikir2 kan lah utk berubah supaya anak2 kita tak ilang sabar gak dgn kita nanti.

Memori sebuah famili ;)

Apa yang jd pada aku lately..buat aku byk berfikir. Walaupun aku tahu mengeluh tu tak baik..tapi masih bertanya 'kenapa aku?'. Renung kembali diri..tgk salah dan silap diri..kaitkan dgn semua kelemahan diri dan terasa..'lemahnya diri ni'.

Kepada diri sendiri..'belajar lah dari kesilapan dan jgn berpaling lagi. Sayangi diri sendiri dan belajarlah utk menghargai apa yg Allah beri. Percayalah..apa yang terjadi, ada hikmah yang tersembunyi (which is aku dah dpt rasa..cuma perlukan sikit je lagi masa utk selesaikan semua).'

pst : sdg menanti abe tgh mengajar murid kelas dewasa 'control sistem'.. ;). wahai 'Anak murid'..sorry ya..lampu tu bisinggg..tttttteeeeeeeeeeeeettt..haahahah..dan..FAHAM ke?

No comments: