Sunday, October 3, 2010

..P.e.N.a.W.a.R..

Klik pic utk lagi2 pic

Adeh! Nantuknyaa..tapi baru 9.27pm ni. Nantuk and penat coz baru balik dari selatan dan nantuk sbb terlebih makan kambeng..nanti cite pasai kambeng..

Semalam ikut abe g kenduri kawan dia kawin kat Parit Botak, Batu Pahat, Johor. Ate takde kerja ke g kenduri jauh2? Saja je jalan2 supaya freshkan kepala dan hati. Lepas kenduri tak tau nak plan ke mana..ke kiri Pontian Kechil - rumah tok aku atau ke kanan terus ke Bandar Batu Pahat - rumah sepupu aku...emm..yg mana 1? Aku sms Mona sepupu aku..dia tak jwb2 lak..so decide ke Pekan Nenas Pontian, nak p lawat Tok..lama tak tgk dia. Tiba-tiba Mona call and terus le ke Bt Pahat..Oh! Besar jugak rupanya BP ni..byk gak Mall ek? Naik pening gak nak cari carefour yg menjd landmark umah Mona. Cari punya cari...jumpa la itu carefour and Mona amik kita org kat situ. Dok umah dia..huhuh..syiok seh. Tak kerja..dok umah mcm tu..ni yg buat aku tak sabar2 nak resign ni..akekeke. Sebelum cabut..Mona and hubby hidang nasi beriyani gam Bt. Pahat..pekena kambeng laa...apa lagi..sedap2..tp kena pandai pilih kedai kata Mona. Sebelum maghrib terus zoommmm..ke Melaka.

abang..teruslah 'pimpin' Za..

Kat Melaka lepak budget hotel jek sbb dah malam tak berbaloi langsung nak dok hotel mahal semata2 utk tidur lena. Kul 10 pagi dah check out dan terus g ke Bandar Melaka. Park keta and pusing2 jln kaki..eleh, kalau kat Europe leh jalan kaki, kat Malaysia apasalah nya jalan gak kan? Masalahnya ialah PANAS giler..hahaha..Redahh jek. Jalan-jalan..amik gambar..naik bot..makan asam pedas..beli jajan..beli cenderamata..makan cendol..masuk muzium and terus balik. Kul 5pm dah sampai Bangi. Syiok? Yeahhh! syiok la..dah lama aku tak jln2 dgn membawa sepenuh hati. Kali ni dan mungkin selamanyaa..tak mahu berpaling lagi. Sebab tu lah tajuk post kali : PENAWAR..cuti-cuti - aku sedang gigih merubat diri sendiri dan abe juga sedang berusaha memberi aku kekuatan kembali. Kata lah apa org nak kata..'tak terkena' tak tahu apa yg aku rasa..ni benda yg aku pegang sekarang 'Utamakan lah pandangan Allah daripada pandangan manusia'.Poyo kah? Biarlah..bykkkkkkk sgt yang aku belajar daripada kesilapan sendiri dan bykkkkkkkk sgt yg aku belajar tentang manusia bila benda ni terjadi..HIKMAH? Abe sentiasa di sisi..

pst : malam ni makan kambeng lagii..ni yg makin lemau ni..ahaks!

No comments: